International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to Persian Section

 

1

 

پيوند به صفحه اصلی

4 مارچ 2011

 

شمار جانباختگان محیط زیست به 111 نفر رسید
4 محیط بان در کردستان به شهادت رسیدند

چهار محیط بان دیگر کشته شدند و مسئولین همچنان اهمیتی به این کشتارها نمی دهند

 

در حالی که کمتر از دو ماه از کشته شدن دو محیطبان در استان خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان میگذرد ، ظهر روز جمعه چهار مامور محیط بان اداره کل محیط کردستان به ضرب گلوله های افراد ناشناس به شهادت رسیدند تا سال 1389 با شهادت این 4 نفر به شوم ترین و سیاه ترین سال برای محیط زیست و حافظانش بدل شود.

به گزارش سبزپرس، روز گذشته چهار مامور گارد محیط زیست در حین انجام ماموریت در محدوه روستای دوشان در 10 کیلومتری شهر سنندج مورد هجوم عده ای ناشناس قرار گرفته و هر چهار نفر به ضرب گلوله به شهادت رسیدند تا شمار شهدای محیط زیست به 111 نفر برسد .قاتلان پس از کشتن محیطبانان، خودروی سازمانی آنها را که هر 4 نفر در آن قرار داشتند به قعر دره فرستادند.

این سومین واقعه مرگباری است که در چند ماه اخیر منجر به شهادت محیطبانان شده است.

 در واقعه نخست، سعید پرهام محیطبان خراسان شمالی به ضرب گلوله کشته شد و در کمتر از 40 روز از این واقعه صابر الله داد، محیطبان سیستانی هم به شهادت رسید و اینک 4 محیطبان دیگر! این درحالی است که هنوز قاتلان دو محیطبان قبلی شناسایی و یا دستگیر نشدند.

گفته می شود محمود احمدی نژاد، معمر مرغوبی، کمال حسین پناهی و مسعود علیخانی چهار محیطبانی بودند که دیروز به شهادت رسیدند اما هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد این واقعه منتشر نشده است.

سبز پرس

http://isdle.ir/news/index.php?news=5205

 

مطالبی در ارتباط با محیط بانان ایران

http://archive.savepasargad.com/2010-Jan/mohit-banan.htm

http://archive.savepasargad.com/April%20-%202010/hafteh-mohitbanan.htm

 

 

www.savepasargad.com

کمیته بین المللی نجات پاسارگاد