International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to Persian Section

 
 
يپوند به صفحه اصلی  جولای 2011

 

باز هم وعده های دروغی در مورد دریاچه اورمیه

 

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی: تنها راهکار نجات دریاچه اورمیه از این وضعیت تامین 1.3 میلیارد متر مکعب آب به عنوان حقابه دریاچه است.

غلامعباس عباس نژاد در نشست دریاچه اورمیه افزود: دریاچه در قسمت‌های جنوبی تا ده کیلومتر پسروی کرده است. دریاچه اورمیه بیستمین دریاچه جهان و دومین دریاچه شور جهان است که طی پانزده سال گذشته هم شاهد کاهش نزولات جوی در این منطقه و هم شاهد استفاده بی رویه از آب های سطحی و زیرزمینی اطراف آن بوده ایم.وی گفت: در حال حاضر میزان نمک در دریاچه ارومیه به سیصد و هشتاد تا چهارصد گرم در لیتر رسیده و این نمک کریستالیزه شده که این وضعیت بسیار خطرناک است.

عباس‌نژاد افزود: در حال حاضر از پنج هزار و هفتصد کیلومتر مربع مساحت دریاچه ارومیه  دو هزار و هفتصد کیلومتر مربع آن تبدیل به شوره زار شده و ظاهرشدن گنبدهای نمکی در این دریاچه مدیریت آن را با معضلات جدی مواجه کرده است. به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در حال حاضر درجه حرارت منطقه حدود دو درجه افزایش پیدا کرده تصریح کرد: به این ترتیب میزان تبخیر از دریاچه ارومیه با شدت بیشتری انجام می‌شود لذا باید در حفظ آب‌های حوزه دریاچه ارومیه اقدامات جدی انجام شود. مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان‌غربی در پایان اعلام کرد که وضعیت کنونی دریاچه ارومیه با استفاده از هلی‌کوپتر و هواپیماهای پاورکرافت بررسی می‌شود.

فرستنده احمد، همراه کمیته نجات، از تهران

 

www.savepasargad.com

کمیته بین المللی نجات پاسارگاد