International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to Persian Section

 

1

 

يوند به صفحه اصلی  جولای 2011/ July 2011
 
 

 

 

محمدعلی دادخواه، وکیل مجانی هزارها ایرانی و از حافظان فرهنگ ایران محکوم به ده سال زندان شد

بر اساس آخرین خبرها، محمد علی دادخواه وکیل دادگستری بنا بر حکم دادگاه اولیه به ده سال زندان، ده سال محرومیت از تدریس در دانشگاه و همچنین شلاق و جزای نقدی محکوم شده است. دادخواه که سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و وکیل بنیاد میراث پاسارگاد در ایران است، از کوشندگان حقوق بشر، و از شخصیت های انسان مدار و ایران دوستی است که بیشتر عمر شغلی خود را در خدمت  مردم و فرهنگ ایران نهاده است. او علاوه بر مقالات و نوشته ها و کتاب هایی که در ارتباط با سنت ها و فرهنگ ایران منتشر کرده، و علاوه بر ده ها مصاحبه و سخنرانی در همین ارتباط،  وکیل مجانی هزارها ایرانی است. ایشان با این وکالت برای جلوگیری از آبگیری سد سیوند، برای حفظ میدان نقش جهان و برای حفظ آثار دیگر در خطر سرزمین مان تلاش های تحسین انگیزی داشته اند.

حکم ناعادلانه ای که برای ایشان اعلام شده، از يکسو بخاطر سخنگویی کانون مدافعان حقوق بشر است، و از سوی ديگر بخاطر  اتهاماتی خودساخته همچون «براندازی نرم»، و «تبلیغ علیه نظام و جمهوری اسلامی».

ما امیدواریم که سازمان های حقوق بشر و عفو بین الملل نسبت به این برخورد ناعادلانه حکومت اسلامی  با این وکیل شریف و قابل احترام در جهت لغو چنین احکام شرم آوری اقدامی فوری انجام دهند.

کمیته بین المللی نجات پاسارگاد

 

www.savepasargad.com

کمیته بین المللی نجات پاسارگاد