International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to Persian Section

 

1

 

يوند به صفحه اصلی  جولای 2011
 
 

سرقت آثار تاریخی دزدیده شده به وسیله ی کارمندان کانون پرورش فکری


 سرپرست يگان حفاظت اداره‏کل ميراث ‏فرهنگي استان زنجان از به سرقت رفتن اشياي تاريخي پنهان شده توسط کارکنان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، ابراز تاسف کرد.

«هاشم نهامين»، در گفت‌وگو با
میراث خبر گفت: ساعت هفت صبح پانزدهم  تيرماه، افرادي مسلح ناشناس وارد اين خانه تاريخي شدند و تعدادي ظرف سفالي شکسته را به سرقت بردند.

او با اشاره به اين که خانه سهروردي اکنون در اختيار کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: اين ظروف سفالي به هنگام پي‏ کني ساختمان مذکور به دست آمده بود که مـتأسفانه کارکنان اين مرکز آن‏ها را مخفي کرده بودند و ميراث فرهنگي از اين کشف مطلع نشده بود.

سرپرست يگان حفاظت اداره ‏کل ميراث‏ فرهنگي استان زنجان افزود: در اين سرقت مسلحانه، سارقان ضمن بستن دست و پاي کارکنان، آن‌ها را وادار به سکوت کرده‌اند.

به گفته اين مقام مسوول، اداره آگاهي خدابنده پس از مطلع شدن از اين سرقت اقدام به بازجويي از کارکنان کرده و پيگيري‏ها براي دستگيري سارقان ادامه دارد.

«نهامين»، با اشاره به اين که کارکنان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوان مستقر در اين خانه تاريخي، از متهمان پرونده به شمار مي‏آيند، يادآور شد: هيچ اطلاعاتي در خصوص قدمت اشياي سرقت شده در دسترس
نيست.

www.savepasargad.com

کمیته بین المللی نجات پاسارگاد