International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to Persian Section

 
 
يپوند به صفحه اصلی  آگوست 2011

 

بازداشت سه  تن از کوشندگان محیط زیست

 

به گزارش انجمن زیست محیطی «انجمن سبز چیا»، سوم مرداد 1390 سه تن از کوشندگان محیط زیست این انجمن را  بازداشت کرده و به زندان برده اند. این سه تن آقایان بهروز داروند"، "شریف باجور" و "ایرج قادری" عضو هیئت مدیره‌ی انجمن زیست محیطی این انجمن در مریوان هستند و روشن نیست که به چه اتهامی دستگیر شده اند.
انجمن سبز چیا در شهرستان مریوان در تاریخ اردیبهشت سال 1387 با مجوز رسمی تشکیل شده  و تا کنون تلاش های گسترده ای صرفا در ارتباط با محیط زیست و  در جهت آگاهی رسانی و آموزش به مردمان محلی دا
شته است.
انجمن سبز چیا دیروز طی بیانیه ی مطبوعاتی خبر بازداشت اعضای هیئت مدیره خود را اعلام کرده است.  این اعلامیه به شرح زیر است:

 

 

صحنه هایی از نمایش های آموزنده  انجمن در ارتباط با محیط زیست


بازداشت سه نفر از اعضای هیئت مدیرە انجمن سبز چیا
روز شنبه مورخ روز شنبه مورخ 1/5/90 سه نفر از اعضای هیئت مدیرە انجمن سبز چیا، به نامهای آقایان: شریف باجور، بهروز داروند، محمد ایرج قادری از سوی ادارە ی اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت شدند.
آقای شریف باجور، عضو هیئت مدیرە و مسئول کمیته مقابله با بحران (این کمیته شامل اطفای حریق جنگل ها و مراتع، سیل و زلزله و بحرانهای مرتبط با اهداف انجمن می باشد) در ساعت 13 روز شنبه جهت پارەای توضیحات به ادارەی اطلاعات شهرستان مریوان فرا خواندە شد. در ساعت ١٦ همان روز آقای بهروز داروند، عضو هیئت مدیرە و از اعضای کمیته  حمایت از حیوانات به ادارەی اطلاعات فراخواندە شد، سپس در ساعت ١٨ همان روز آقای ایرج قادری، عضو هیئت مدیرە، عضو هیئت موسس و عضو هیئت تحریرەی دو هفته نامه ی خبری زیست محیطی چیا، به ادرەی اطلاعات مریوان به همان منظور فرا خواندە شد کە متاسفانه تا هنگام تهیه این خبر مورخ 4/5/90 هنوز باز نگشته اند.

با عنایت به:
١- نص صریح اساسنامه ی انجمن سبز چیا که اهداف و فعالیت های انجمن صرفا زیست محیطی بودە است.
٢-ثبت قانونی انجمن سبز چیا بە شمارە ثبت ٣٣.
٣-انتخاب انجمن سبز چیا در سه سال متوالی از سوی استانداری و ادارەی کل محیط زیست استان کردستان به عنوان انجمن برتر استان کردستان.
٤-تهیه گزارش ماهانه نیروی انتظامی شهرستان مریوان از انجمن سبز چیا.
٥-تعامل و مکاتبات مختلف با ادارات دولتی به ویژەی ارگانهای امنیتی.
٦-حضور مستمر در آتشسوزی جنگل های شهرستان های مریوان و سروآباد، آموزش مسایل زیست محیطی روستاییان، پاکسازی دریاچه زریبار، پاکسازی روستاها، درمان کردن حیوانات مختلف آسیب دیدە و ...

بنابراین انجمن سبز چیا و این سه تن عضو هیئت مدیرە از هر گونه اتهامی مبرا می باشند و برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه بحران، انجمن سبز چیا و خانوادەی این سه نفر، از تاریخ بازداشت آنها به طور مستمر با فرمانداری شهرستان مریوان، نمایندەی مجلس و ادارەی اطلاعات در تماس بودە و خواستار آزادی هر چه سریعتر این سه نفر عضو هیئت مدیرەی خود بودە است.
انجمن سبز چیا

برای آشنایی بیشتر با این انجمن و
 وبسایت این نهاد اینجا را کلیک کنید.