International Committee to Save

the Archeological Sites ofPasargad

 

 

Link to English Section

يبانيه ها  |  پاسارگاد  |   خبرها  |  مقالات   |   هنر و ادبيات |    تاريخ  زدايي  | ديداري ـ  شنيداري  | جشن های ايرانی | محيط زيست |  تماس |  جستجو

 

پيوند به صفحه اصل

 

July. 2. 201`0

 

 

بیانیه جنبش آذربایجان

در مورد بیانات سلطان حجاز (عربستان) که گفته است: ایران لیاقت موجودیت ندارد

روزنامه فیگارو فرانسه طی گزارشی به قلم "جورج مالبرونو" نوشته است: ملک عبدالله سلطان سعودی در دیدار پنج ژوئن خود با "اوره مورن" وزیر دفاع فرانسه در جده گفته است: ایران و اسرائیل لیاقت موجودیت ندارند.

فیگارو می افزاید: این جمله ملک عبدالله به ایران و اسرائیل به عنوان دشمنان عربستان، از سوی دو منبع دیپلماتیک و نظامی فرانسوی در پاریس تأیید شده است اما مشخص نیست که واکنش وزیر دفاع فرانسه در زمان شنیدن این جمله از زبان سلطان عربستان آن هم در نقطه اوج سفر دو روزه ی وی به این کشور و در حالیکه در میان تعدادی از دیپلمات‌ها و عالی‌ رتبگان احاطه شده بوده، چه بوده است.

واکنش وزیر دفاع فرانسه  به گفته سلطان سعودی هر آنچه که باشد از دید ما ایرانیان تفاوتی ندارد. آنچه ما برداشت می کنیم، زمزمه های ایجاد اختلاف میان کشورهای خاور میانه است که متاسفانه از زبان رهبران این کشورها بگوش می رسد.

اما سختی کوتاه از آذربایجان با سلطان محترم مملکت صد ساله حجاز:

حضرت ملک عبدالله سلطان محترم سعودی، با توجه به تجربۀ طولانی شما در امر کشورداری این گونه سخن گفتن و آرزوی فروپاشی کشوری مانند ایران آن هم در دیدار رسمی سیاسی با نمایندگان یکی از پنج کشور دارای سلاح هسته ای و حق وتو، نسبت به یکی از چهار تمدن زایشگر جهان دور از انتظار می باشد. با توجه به تائید این گفته ها از سوی دیپلمات ها و نظامیان حاضر در جلسه و درج این خبر در روزنامه فیگارو، یکبار دیگر یافته های دانشمندان مردم شناس درست بنظر می رسد که گفتند:

دوستی و دشمنی نیمی از انسان ها نسبت به واکنش های آنها ارثی است. آیا می توان چنین برداشت کرد که شما نیز بمانند خلفای اسلام دشمنی با ایران و ملت آن را الگوی زمامداری خود قرار داده اید. 

اما بخت آورانه با دلاوری ها و از جان گذشتگی ها و خردمند ی های ملت ایران، هرگز چنین حادثه ای در تاریخ  اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد و نابودی این کشور هزاران ساله ناممکن است. 

"جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران" بر پایه بنیادهای پیشین مادران و پدران خود به عنوان یکی از جنبش های بزرگ ملی و تاریخی گذشته و امروز ایران، ضمن محکوم نمودن سخنان غیر مسئولانه آن سلطان نسبت به موجودیت و یکپارچگی میهن خود و نیاکان فرمندش، ایشان را به دقت نظر فرا می خواند که نسبت به سرزمین همسایه خود ایران اینگونه سخنان بیان نکند و ملت ایران را رو در روی کشور و امت خویش قرار ندهد.

زنده باد آزادی و دمکراسی

پاینده باد ایران و ملت ایران

دفتر سیاسی جنبش آذربایجان

30 ژوئیه 2010

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com