International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

       

1

 

پيوند به صفحه اصلی

 

 29  آگوست ششمین سالگشت تاسیس

 

کوشندگان فرهنگی و اجتماعی  در گرامیداشت سالگرد کمیته بین المللی نجات پاسارگاد

 

مسعود شب افروز ـ آمریکا

رییس هیئت مدیره کانون فرهنگ و هنرـ فرزنو

کمیته نجات: از چه زمانی با کمیته بین المللی نجات يا بنیاد میراث پاسارگاد آشنا شده اید و آیا خودتان هم با آن همکاری داشته اید

مسعود شب افروز:  بلافاصله پس از انعکاس تشکیل بنیاد از رسانه های مجازی - مطلع شدم و در حد ممکن آترا تبلیغ و توصیه کردم

 

کمیته نجات:  در ششمین سالگشت تاسیس کمیته نجات پاسارگاد فکر می کنید که آیا اصولا این نوع فعالیت های فرهنگی در زمانه ما، یعنی در آغاز قرن بیست و يکم، ضروری است؟

مسعود شب افروز: البته که این تلاش ها لازم و ضروری است و بی تفاوتی در عرصه ی تهاجم به فرهنگ و تاریخ و هنر هر سرزمینی یعنی بدست خویش - گور خویش را کندن است.

 

کمیته نجات: گذشته از ضرورت يا عدم آن، با توجه به این که کمیته نجات اولین کمیته بین المللی برای حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی و طبیعی سرزمین مان است، به نظر شما چقدر توانسته است که در آگاه سازی  مردمان نسبت به  فرهنگ ایرانی، که میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی سرزمین مان بخشی از آن است، نقشی داشته باشد؟

مسعود شب افروز: کمیته در امر انعکاس مسایل مورد نظر و افزایش حساسیت های ضروری کاملا موفق بوده است.

 

کمیته نجات: به نظر شما چرا این نوع فعالیت های فرهنگی، که در همه ی جای دنیا از سوی دولت ها تشویق می شود، در ایران اکنون مورد بی توجهی و گاه حتی خشم دستگاه های دولتی است.

مسعود شب افروز: هر رژیمی بنا به ماهیت خود کانون های ثبات را نا گزیر است که ایجاد کند. در حکومت اسلامی البته که باید فرهنگ و تاریخ سرزمین ما را نادیده می گرفتند تا تاریخ و فرهنگ اسلامی را قابل قوام کنند.

 

 

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com