International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

       

1
 

پيوند به صفحه اصلی

 

 

 

نقش سازمان محيط زيست در آلودگی هوای تهران

 

حيدرزاده رئيس ستاد محيط ‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، وحيد نوروزي مشاور و مدير دفتر معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، يوسف رشيدي رئيس شركت كنترل كيفيت هوا و تني چند از مسئولان ديگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري محيط‌زيست ايران، رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با انتقاد از سازمان محيط‌زيست در مورد خروج از مسئوليت حكومتي در قبال محيط‌زيست و آلودگي هوا گفت: پيشنهاد جدي شهرداري تغيير ساعت كار براي نجات از شرايط نامطلوب آلودگي هواي تهران است.

هادي حيدرزاده ديروز در نشست بررسي پيشرفت وضعيت حمل‌ونقل عمومي در كنترل كيفيت هوا افزود: وضعيت ترافيك تاثير مستقيم بر آلودگي هوا دارد و عمده دليل آلودگي هواي تهران وضعيت ترافيك است كه با تجهيز امكانات و گسترش حمل‌ونقل عمومي مي‌توان آلودگي هواي تهران را مهار كرد.

اين مقام مسئول در ستاد محيط‌زيست شهرداري تهران، برگشتن سازمان محيط‌زيست به ظرفيت حكومتي براي كنترل وضع آلودگي‌هاي زيست‌محيطي را يكي از خواسته‌هاي جامعه دانست و تاكيد كرد: ما اين آمادگي را داريم تا با تشكيل كميته‌هاي كنترل آلودگي هوا به اين وضع كمك كنيم ولي سازمان محيط‌زيست از مسئوليت حكومتي خود دور شده است و اميدواريم با احياي كميته‌هاي مرتبط، اين ماموريت را به درستي انجام دهيم.

افزايش آلودگي هوا در نيمه دوم سال

در ادامه اين نشست، مدير مركز كنترل كيفيت هواي تهران از 35 روز آلودگي هوا بالاتر از حد استاندارد در نيمه نخست سال‌جاري در پايتخت خبر داد و گفت: اين در حالي است كه آلودگي هوا در نيمه دوم سال به‌مراتب بيشتر خواهد بود.

يوسف رشيدي ادامه داد: امسال شرايط خاصي داشتيم در حالي كه سال گذشته تنها 60 روز آلودگي از حد استاندارد فراتر رفته بود.وي افزود: در دو سه هفته اخير هوا مطلوب بود ولي روز سه‌شنبه شرايط آلودگي هوا بالاتر از حد استاندارد بوده و ذرات معلق در هوا افزايش يافته است.

با توجه به سابقه‌اي كه در سال‌هاي گذشته داشته‌ايم ازدحام جمعيت و تردد به خاطر دانش‌آموزان و دانشجويان در اين روزها و همين طور بعضي ناهماهنگي‌ها باعث افزايش 20 درصدي حجم آلودگي و غلظت آلاينده‌ها در طول صبح خواهد شد.

انتقاد از كندي روند نوسازي تاكسي‌ها

در اين نشست مسئولان ناوگان‌هاي حمل‌ونقل عمومي تهران حضور داشتند كه از تلاش خود براي كاهش بار ترافيكي و در نتيجه كنترل وضعيت آلودگي هواي تهران خبر دادند.
در ادامه اين نشست، مديرعامل سازمان تاكسيراني گفت: در سال گذشته بيش از 7 هزار و 100دستگاه تاكسي نوسازي شده‌اند و امسال از 30 هزار تاكسي كه بايد نوسازي مي‌شد فقط 2 هزار و 350 تاكسي نوسازي شده‌اند و هزار راننده تاكسي نيز فاقد خودرو هستند.

حسين تيموري كرماني با بيان اينكه 51 درصد ناوگان تاكسيراني، پيكان است، گفت: 27 هزار و 242 پيكان مسافربر شخصي هستند كه بسيار فرسوده‌اند و متأسفانه در ستاد مديريت سوخت نيز به جاي آنكه مشكل مردم را حل كنند با مصاحبه‌هاي مختلف، صرفا ميتينگ حضور در صحنه را دارند.

وي با اشاره به تامين سرويس مدارس، يادآور شد: 12 هزار و 239 دستگاه تاكسي 4 نفره و 2 هزار و 220 دستگاه ون براي سرويس مدارس مهيا شده‌اند و همه مناطق شهرداري 100 درصد آمادگي سرويس‌دهي به مدارس را دارند.

تيموري با بيان اينكه به شكايات تاكسيراني در كوتاه‌ترين زمان رسيدگي مي‌شود، گفت: سال گذشته با هزار و دويست راننده متخلف برخورد شد و امسال بيش از 97 نفر متخلف از سيستم خارج شده‌اند

همشهری

فرستنده، احمد همراه کميته نجات، تهران

 

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com