International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

       

1

25 ادريبهشت 1388    (2548 سال پاسارگارد)   2009 May         ============      کميته نجات پاسارگاد هيچ گونه وابستگی مذهبی و سياسي ندارد

پيوند به صفحه اصلی

 

 

عضوکميسيون فرهنگی مجلس اسلامی:

رييس سازمان ميراث در حاشيه امنيتی است و غیرقابل دسترسی مجلس

 

ما افتخارمان به داشته های تكنولوژيكي و اقتصادي نيست.

بلكه ما به دارايي هاي فرهنگي و تاريخي خود افتخار مي كنيم

 

سيدعلي حسيني، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفتگوي اختصاصي با ميراث‌خبر، عملكرد سازمان ميراث فرهنگي را در مراقبت از آثار باستاني و فرهنگي كشور ضعيف ارزيابي كرد و گفت:« رييس اين سازمان، معاون رييس‌جمهور بوده و ازنظر مجلس غيرقابل دسترسي است و در حاشيه امنيتي قرار دارد. به همين دليل مجلس نمي‌تواند او را استيضاح كند. ازسوي ديگر او مورد حمايت تمام و كمال رييس‌جمهور نيز هست اما هيچ يك از اينها باعث نشده اين سازمان در حفظ و نگهداري آثار باستاني و فرهنگي عملكرد قابل قبولي داشته باشد.»

وي مراقبت از ميراث‌فرهنگي و جلوگيري از تخريب آنها را در گروي تقويت ديدگاه فرهنگي و پايبندي به اعتقادات مذهبي و ملي دانست و گفت:« ما اعتقادات ديني و ملي بسياري داريم كه موردپسند جهان است و از انديشه‌هاي مردم سالارانه نشات مي‌گيرد. تقويت اين اعتقادات براي حفظ هرگونه آثار فرهنگي، چه ارزش‌هاي معنوي و چه آن دسته از ميراث كه زير خاك قرار دارند؛ يك ضرورت است.»

حسيني تصريح كرد:« ما بايد به همه چيز ار دريچه فرهنگ نگاه كنيم. نگاه ما به سياست، اقتصاد و جامعه بايد از دريچه فرهنگ باشد چراكه هم انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي بوده و هم هر ايراني به خودي خود يك فرهنگ است.»

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود:« ما افتخارمان داشته تكنولوژيكي و اقتصادي نيست. بلكه ما به دارايي هاي فرهنگي و تاريخي خود افتخار مي كنيم. توسعه اين‌ها هم تنها از مدار اخلاق امكان‌پذير است.»

حسني با بيان اينكه حفظ آثار باستاني و ميراث فرهنگي و جلوگيري از تخريب آنها با شعار ممكن نيست و بايد در يك بستر آرام و بي تنش پيگيري شود؛ گفت:« ما يك تمدن بزرگ بوديم و هنوز هم هستيم. اگرچه از بعد نظامي و سياسي ابرقدرت نيستيم اما از بعد فرهنگي هنوز حرف‌هاي بسياري داريم. وجب به وجب خاك كشور ما را هم ميراث‌فرهنگي پركرده است. براي حفظ اين آثار هم بايد رسانه ملي، سازمان ميراث‌فرهنگي و وزارت فرهنگ و ارشاد در اقدامي هماهنگ به فعاليت بپردازند.»

http://www.chn.ir/news/?section=1&id=31378

 

 

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

 www.savepasargad.com