International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

       

1

 

پيوند به صفحه اصلی

 

 

 

                 آيا انسان هاي كوچك اندام باستانی واقعی اند؟!

 

اخيرا ويدئو و گزارشی از افراد محلی شرق استان کرمان به ما رسيده که به نظر می رسد تعدادی از «انسان های کوچک اندام» که مدتی قبل در شهر سوخته پيدا شده بودند در حفاری های غير مجاز اين منطقه نيز يافت شده اند.  گويا اين اجساد اکنون در دست قاچاقچيان آثار باستانی است و احتمالا سازمان ميراث فرهنگی منطقه نيز از آن با خبر است.

مردم محلی اظهار کرده اند که تصوير دو تا از اين  اجساد را به زحمت و با تحمل خطراتی به دست آورده و برای ما فرستاده اند تا هشداری داده باشند به مردم ايران و (کارمندان سازمان ميراث فرهنگی اگر که  واقعا اطلاعی ندارند) و شايد بتوانند از فروش و خروج اين اجساد از ايران جلوگيری کنند. آن گونه که افراد محلی می گويند اين دو جسد کوچک اندام که به نظر می آيد نمک سود يا موميايي شده باشند به  طول 30 سانتيمتر و 70 سانتيمتر هستند و اگر به زودی آن ها را از دست اين قاچاقچيان نجات ندهند به دليل عدم نگاهداری حرفه ای که معمولا بايد از اين نوع اجساد به عمل آيد از بين خواهند رفت.

ما ضمن اين که هيچ سند موجهی جز اين ويدئو (که عکسی از آن را برای شما انتخاب کرده ايم) از اين اجساد نداريم مسئوليتی هم در مورد صحت اين خبر و اصولا واقعی بودن اين اجساد به عنوان اجسادی باستانی نداريم.

 

 از: شميم، خبرنگار کميته بين المللی نجات - کرمان

 

 

 

 

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com