International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

يبانيه ها  |  پاسارگاد  |   خبرها  |  مقالات   |   هنر و ادبيات |    تاريخ  زدايي  | ديداري ـ  شنيداري  | جشن های ايرانی | محيط زيست |  تماس |  جستجو

 

پيوند به صفحه اصلی

 

 

 

آقای احمدی نژاد کپنهاک خوش گذشت؟

از: سپهر سليمی

آقای احمدی نژاد ، وقتی صحبتهای شما در اجلاس جهانی مبارزه با تغییرات آب و هوایی را خواندم تعجب نکردم ، اصولاً دیر زمانی است که به شنیدن حرفهای قشنگ از شما در مجامع جهانی عادت کرده ایم .

یادتان هست که دو سال پیش معاون اول شما ، طرفداران محیط زیست را عوامل استکبار جهانی نامیده بود و آقای کردان در زمان تصدی وزارت کشور تعبیری مشابه این برای گروههای زیست محیطی کشور بکار برده بوده اند. اصلاً ای کاش هیچ وقت هیچ رسانه ای وجود نداشت تا هیچوقت سخنرانی شما به گوش دوستداران محیط زیست در ایران نمی رسید و همچنین اعتقادات زیست محیطی دولتمردان شما به گوش خارجی ها نمی رسید ! اصلاً ای کاش می شد همه رسانه های داخلی و خارجی را از داخل ایران لغو امتیاز، تعطیل و توقیف کرد.

آقای احمدی نژاد در اجلاس کپنهاک خواستار تشکیل گروهی متشکل از اندیشمندان دلسوز از کشورهای داوطلب برای کمک به محیط زیست شده اید ! اما ای کاش می گفتید که چه بر سر داوطلبان دلسوز دوستدار محیط زیست در ایران آمده ؟ ای کاش می گفتید که NGO های فعال زیست محیطی کشور ، شبکه بزرگ زیست محیطی کشور به چه حال و روزی افتاده اند؟! ای کاش می گفتید چه بلایی سرشان آورده اند؟!!

آقای احمدی نژاد نمی دانم اینکه ایران این روزها گرفتاریهای فراوان سیاسی و اقتصادی دارد از شانس شماست یا بد شانسی ؟ شاید اگر این مسائل نبود خبرنگاران داخلی و خارجی بیشتر به بعد زیست محیطی سخنانتان توجه می کردند و سوالاتی در این حوزه از شما می پرسیدند . اصلاً شاید خبرنگاری پیدا می شد و از شما می پرسید زاینده رود ، بزرگترین رودخانه دائمی مرکز ایران چرا خشک شده است ؟! شاید از شانس شما آن شخص خبرنگار مطلعی می بود و از شما می پرسید که یکی از دلایل خشک شدن زاینده رود مصوبات سیر و سفرهای استانی کدام دولتمرد ایرانی بوده؟!

آقای احمدی نژاد مطابق معمول از انرژی هسته ای صحبت کرده اید و گفته اید که انرژی هسته ای پاک است و آنرا برای همه جهان خواسته اید ! اما ای کاش می گفتید کشورهایی نظیر ما که حتی برای دفع زباله های خانگی مشکل دارند و زباله های بیمارستانی شان به بحران تبدیل شده چه بلایی قرار است سر زباله های هسته ای بیاورند؟!!

آقای احمدی نژاد از صرف بودجه های کلان آمریکایی ها در جنگ گفته اید و خواسته اید بخشی از این بودجه ها صرف کمک به محیط زیست شود ! حرفتان درست است ، اما ما را چه به آمریکایی ها ؟ آنها که به حرف ما توجه نمی کنند ، آنها که به قول خودتان دشمن ما هستند . در حال حاضر شما به عنوان رئیس دولتتان ! می توانید برای ایران بهترین تصمیم ها را بگیرید و بر این اساس بهتر نیست بخشی از پولهای کلانی که شما به بولیوی ، ونزوئلا و برخی کشورهای دیگر می دهید صرف بهبود وضعیت محیط زیست کشورمان شود ؟!

پی نوشت:

پیش از من مژگان جمشیدی گرامی و مهندس درویش عزیز  در این باره نوشته اند و من از تکرار گفته شده ها پرهیز کردم .

 

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com