International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

يبانيه ها  |  پاسارگاد  |   خبرها  |  مقالات   |   هنر و ادبيات |    تاريخ  زدايي  | ديداري ـ  شنيداري  | جشن های ايرانی | محيط زيست |  تماس |  جستجو

 

پيوند به صفحه اصلی

 

 

 

آقای احمدی نژاد، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

از: مژگان جمشيدی

رییس دولت دهم، ساعاتی قبل با حضور در اجلاس کپنهاک از بحران پیش امده در جهان تحت عنوان گرمایش جهانی از کشورهای مسبب این پدیده گلایه کرد و در پایان راهکار خروج از این بحران را بازگشت به جهان بینی الهی و عدم مصرف گرایی معرفی کرد.

احمدی نژاد از سهم کشور آمریکا در انتشار گازهای گلخانه ای ، مصرف سوخت ، تعداد خودرو ها و مصرف چوب گفت .

احمدی نژاد از بودجه های صرف شده توسط آمریکا برای جنگ در افغانستان و عراق گفت و پیشنهاد کرد بخشی از این بودجه ها که برای جنگ به کار می رود صرف کاهش آلودگی ها شود .

احمدی نژاد از خلع سلاح هسته ای کشورهایی که این سلاح ها را در اختیار قرار دارند گفت .

او پیشنهاد کرد که سال 201۱ سال اصلاح الگوی مصرف معرفی شود همانگونه که امسال در ایران سال اصلاح الگوی مصرف معرفی شده است اما او نگفت که در سال اصلاح الگوی مصرف، حذف سرویس ایاب و ذهاب کارکنان ادارات چقدر به مصرف سوخت خودروها و آلودگی ها افزوده است! به عنوان مثال در همین سازمان محیط زیست قبلا اگر همه با مینی بوس و اتوبوس به سر کارهای خود می رفتند امروز همه مجبورند با خودروی شخصی به اداره خود بروند و به جای 10-15 خودرو بزرگ امروز بیش از 300 دستگاه خودرو در محوطه پردیسان پارک می شود . او نگفت که در همین سازمان محیط زیست شبها چراغ دفاتر سازمانی را روشن می گذارند تا دزد نیاید !! او نگفت که در همین سازمان محیط زیست روزها هر چه درب و پنجره هست از شدت گرمای هیترهای این سازمان آن هم در زمستان باز می شود. آیا براستی این است اصلاح الگوی مصرف که حالا قرار است جهانی هم شود ؟

او از اصل 50 قانون اساسی ایران برای حفظ محیط زیست گفت . اما نگفت چرا در ایران روزی 2000 بار این اصل زیر پای نمایندگان مجلس ، اعضای هیئت دولت ، قوه قضاییه ، و شخص خود ایشان لگد مال می شود و کوچکترین توجهی به آن نمی شود. آیا براستی موافقت با ساخت جاده در جنگل ابر و گلستان و تالاب انزلی و پریشان و نای بند و ساخت دهها سد جنگل برانداز همچون سد کارون 4 و البرز، واگذاری اراضی پارک ملی نای بند و هورالعظیم و تخریب جنگل های لرستان و کهکلویه و ... مصداق بارز بی توجهی به اصل 50 قانون اساسی نیست ؟

او از اهمیت حفظ محیط زیست گفت اما نگفت چرا خودش 3 سال قبل منابع طبیعی را سد راه توسعه و معاون اولش ، سیاست های حفظ محیط زیست را توطئه غرب علیه دنیای اسلام برشمرد.

او از کاهش مصرف سوخت و انرژی با ارتقا استانداردها درایران گفت. اما نگفت که خودروهای ایران در بهترین حالت ممکن تنها مجهز به استاندارد یورو 2 هستند و مثل هیولا سوخت مصرف می کنند و آلودگی ایجاد می کنند.  

او از مدیریت مصرف سوخت و انرژی و حذف رایانه سوخت در ایران گفت اما نگفت که مصرف سوخت در ایران هر روز بیشتر از روز قبل شده و آلودگی نیز هر روز بیشتر از دیروز اینقدر که سهم ایران در انتشار گازهای گلخانه ای از رتبه 18 جهان در سال 1384 به رتبه 10 جهان در سال 1388 رسیده است !

او از گازسوز کردن خودروها و صنایع و نیروگاهها گفت اما نگفت که اتفاقا این گازسوز کردن خودروها 4- 5 سالی است که با روند کندی پیش می رود و همان ها هم که گاز سوز کردند باید ساعت ها در صف های طولانی جایگاههای سوخت به انتظار بمانند و در نهایت قید گاز را بزنند و از بنزین استفاده کنند !

او از اینکه 90 درصد شهرها و بسیاری از روستاها به سوخت گاز مجهز شده گفت اما گویا نمی دانست که گاز و نفت و بنزین و گازوییل فرقی در انتشار گازهای گلخانه ای ندارند و به هر حال این گازهای گلخانه ای است که هر روز در حال بیشتر شدن است.

رییس دولت دهم از مطالعات گسترده برای استفاده از انرژی های پاک سخن گفت اما نگفت چرا بودجه دفتر انرژی های نو در وزارت نیرو به اندازه یک سی ام بودجه ساخت یک سد مثل سد سیوند در ایران است!

او از برنامه ریزی برای سوخت هسته ای و 20 هزار مگاوات برق هسته ای ایران گفت اما نگفت چرا از انرژی خورشیدی و بادی استفاده نکرده و نمی کنیم . او نگفت که بیابان های ایران بر طبق مطالعات موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع توان تولید برق مورد نیاز جهان را دارد ولی ما قدر این موهبت الهی را نمی دانیم و دنبال تولید برق از هر وسیله دیگری هستیم الا خورشید و باد.

او از مکانیسم توسعه پاک یا همان CDM گفت اما نگفت چرا از سال 1384 که ایران به کیوتو پیوست هرگز از این فرصت یعنی فرصت سرمایه گذاری کشورهای خارجی در صنایع ایران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در قالب طرح مکانیسم توسعه پاک استفاده نکردیم؟؟؟

او گفت ایران آماده است نتایج تحقیقات خودش را در زمینه انرژی های پاک در اختیار دیگر کشورها قرار دهد اما من می گویم آقای احمدی نژاد ، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام هست. آیا بهتر نیست این تحقیقات را در ایران به اجرا بگذاریم و به جای صرف این همه بودجه برای ساخت نیروگاههای برقابی و هسته ای و فسیلی به دنبال ساخت نیروگاههای بادی و خورشیدی و استحصال برق از سایت های دفن زباله مان باشیم ؟

آقای احمدی نژاد سخنان شما را به عنوان یک دوستدار طبیعت و شهروند ایرانی شنیدم. شما از تشکل ها و گروههای مدافع طبیعت که منجر به ایجاد حساسیت در جوامع به ویژه در حاشیه اجلاس کپنهاک شدند تا جهانیان به گرم شدن زمین به عنوان یک بحران زیست محیطی بنگرند، تشکر کردید در حالی که انگار فراموش کردید که همین دوستدارن طبیعت در کشور خودتان همه روزه فریاد می زنند که شما را به خدا محیط زیست را سلاخی نکنید ؟...

گویی فراموش کردید که برای تعریض جاده ویرانگر و مرگبار گلستان در پارک ملی گلستان ، بیش از 155 استاد و نخبه دانشگاهی به شما نامه نوشتند و التماس کردند که دست از سر گلستان ایران بردارید . یا فراموش کردید برای جلوگیری از ساخت جاده انزلی و ابر چقدر اعتراض و فریاد کشیده شد که شما را به خدا ونیز سبز ایران و ابر را قربانی مطامع عده ای سودجو نکنید و شما یا پاسخ ندادید و اگر مدیرانتان هم پاسخ دادند دست به اتهام و برچسب زنی و ... بر پیشانی معترضان محیط زیستی زدند.

خدا را شکر که اگر امروز ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران را بعد از 40 سال نقض می کنید و یا ممنوعیت استقرار صنایع نفت و پتروشیمی در استانهای شمالی را بر خلاف قوانین قبلی نقض می کنید و یا شورای عالی محیط زیست ایران را بعد از 40 سال به مسلخ انحلال می فرستید لااقل به فکر محیط زیست جهان هستید و از جهانیان می خواهید که با رویکرد الهی و نگرش دینی و مذهبی مانع از تخریب محیط زیست جهان شوند در حالی که در ایران طرفداران محیط زیست و معترضان به معدن کاوی در تالاب بین المللی گاوخونی به حبس و جریمه نقدی محکوم می شوند !

آقای احمدی نژاد ایران را دریابید . طبیعت تکه تکه شده ، گلستان ویران شده ، زاگرس زیر و رو شده و تالاب های خشک شده و هوای آلوده شده شهرهای ایران را دریابید که بازگو کردن نقش آمریکا و غیر و ذلک در گرم شدن زمین هیچ چیز از گناه ما در نابودی ابر و انزلی و پریشان و گاوخونی و ارومیه و گلستان و کویر و بختگان و در یک کلام سلاخی کردن محیط زیست به بهانه اشتغال زایی و توسعه نمی کاهد ؟

http://jamshidi6.blogfa.com/post-447.aspx

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com