International Committee to Save

the Archeological Sites of Pasargad

 

Link to English Section

       

1
 

پيوند به صفحه اصلی

 

 

 

مديران سازمان ميراث فرهنگی در همايش خليج فارس شرکت نکردند

محمد خاتمی: يک جريان مشکوک سياسی سعی دارد نام خليج فارس را نيز تحريف کند

ناطق نوری: نام خليج فارس با فرهنگ هر ايرانی عجين شده و قابل تغيير نيست

امروز، نهم ارديبهشت،  همايش ملی خليج فارس  در مرکز دايره المعارف اسلامی شروع به کار کرد. در اولين روز اين همايش تعدادی از شخصيت های علمی،  دانشگاهی و سیاسی شرکت داشتند. ولی از هيچ کدام از مديران و مسئولين پژوهشکده های سازمان ميراث فرهنگی خبری نبود.  

در جريان اين همايش خبرنگاران در ارتباط با مساله اخير مربوط به خليج فارس و  به هم خوردن بازی های المپيک اسلامی به دليل نام خليج فارس پرسش هايي از آقای  خاتمی و آقای ناطق نوری که در اين همايش شرکت داشتند کردند که پاسخ هايي از آن ها چنين است:

محمد خاتمی، رييس جمهور سابق جمهوری اسلامی:

«امروز يک جريان مشکوک سياسي براي مخدوش کردن واقعيت هاي تاريخي وجود دارد. اين جريان مشکوک سعي دارد تا نام خليج فارس را نيز تحريف کند اما تمام اسناد و مدارک تاريخي تاکيد دارد که خليج فارس، خليج فارس است. ... برخي با اهداف نامشخص مسير نامشخصي را براي تحريف تاريخ شروع کردند. درحالي که هيچ انسان با شرف و با شعوري حاضر نيست که با هويت و مصالح ملي او برخورد شود... از نظر حقوقي و فرهنگي بر هيچ کس پوشيده نيست که نام خليج فارس خليج فارس است و اين نام را هيچ کس نمي تواند تغيير دهد و ما مطمئن هستيم که هيچ ايراني حاضر به تغيير اين نام نخواهد شد»

ناطق نوری، رييس سابق مجلس شورای اسلامی

«موضع ما درباره خليج فارس همان است که در اين همايش مطرح شد و اين نام با فرهنگ هر ايراني عجين شده و قابل تغيير نيست و تاريخ هم آن را تاييد کرده است.»

www.savepasargad.com

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin