بازگشت به صفحه اصلی

آيا شما هم نامه ي سرگشاده را امضا کرده ايد؟

 

وزير نيرو: آبگيری سد سيوند با تمام ملاحظات انجام خواهد شد!

نم‌‏زدگي پاسارگاد از آبگيري سد سيوند را رد می کنم

 وزارت نيرو ملزم شده که پس از آبگيری هر روز رطوبت پاسارگاد را اندازه گيری کند!

 نم‌‏زدگي پاسارگاد از آبگيري سد سيوند را رد می کنم

 

به گزارش خبرنگار ايلنا، مهندس پرويز فتاح، وزير نيرو، در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا, مبني بر آخرين وضعيت آبگيري سد سيوند و تناقضات تعيين تكليف اين سد از سوي دو بخش وزارت نيرو و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران، گفت: آبگيري سد سيوند تاكنون انجام نشده است؛ اما سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به شكل شفاهي آبگيري اين سد را از سوي وزارت نيرو بلامانع دانسته است؛ ولي اين قضيه را كتبا اعلام نكرده‌‏اند. بر اين اساس تا زماني كه به شكل كتبي نامه‌‏اي از اين سازمان دريافت نكنيم, آبگيري صورت نخواهد گرفت.
وزير نيرو، افزود: اخيرا ايرادي مبني بر نم‌‏زدگي پاسارگاد از آبگيري سد سيوند گرفته شده كه بنده با استدلال منطقي اين نظريه را رد مي‌‏كنم؛ چرا كه عمر من در سدسازي گذشته است و در دنيا هزاران مورد همچون سد سيوند و همجواري با آثار فرهنگي وجود داشته كه هيچ آسيبي نيز متوجه آنها نشده است.
فتاح, از امضاي توافق‌‏نامه‌‏اي جديد ميان وزارت نيرو و سازمان ميراث فرهنگي خبر داد كه بر اساس آن وزارت نيرو ملزم به ايجاد ايستگاه‌‏هاي رطوبت‌‏سنجي در تمام منطقه شده تا هر روز پس از آبگيري رطوبت اندازه‌‏گيري شود.
وي, با طرح اين سوال كه چرا آسيب پاسارگاد از آبگيري سد سيوند در دوره دولت نهم مطرح شد و در دوره‌‏هاي گذشته و قبل از هزينه شدن 80 ميليارد تومان اين مسايل مطرح نشد؟ ‌چرا پيش از اين مانع از آبگيري سد سيوند نشدند؟ آيا بايد از بيت‌‏المال هزينه شود و بعد بگوييم اين كار نبايد صورت بگيرد؟ گفت: البته بحث من از طرح مباحث فوق، نقد دولت قبل نيست؛ بلكه فضاسازي‌‏هاي صورت گرفته در اين دوره است.
وي، اعلام‌‏كرد: آبگيري سد سيوند با تمام ملاحظات انجام خواهد شد و بنده خواستار آنم كه اين مباحث در يك جايي بسته شود.