بازگشت به صفحه اصلی

سايت وزارت نيرو – 19 فروردين 1385

 

http://news.moe.org.ir/shownews.asp?id=17416&q=%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF

 

مهندس سيد پرويز فتاح، وزيرنيرو:

طرح هايي همچون سد سيوند كه به ناحق مورد تهاجم رسانه هاي خارجي قرار گرفته است!

 

مهندس سيد پرويز فتاح وزيرنيرو درديدار مديران شركت مديريت منابع آب ايران ،انتظارات از امور آب كشور را اعلام كرد.
به گزارش شبكه خبري آب ايران،مهندس فتاح در نشست صميمي كه معاون ومديران،معاونت وزارت نيرو در امور آب حضورداشتند،ضمن تبريك سال جديد و نام گذاري سال 85به عنوان سال رسول اعظم "ص"،ابراز اميدواري كرد:به ميمنت اين نامگذاري بسياري از مشكلات حل شود و سال پيشرفت و سازندگي به ويژه درصنعت آب باشد.
مهندس فتاح از معاونت امور آب به دليل آرامشي كه در مديريت منابع آب كشور حاكم كرده است،تشكر كرد و اظهار داشت:در سفرهاي استاني اين وضع مشهود و مشخص بود كه بخش آب از وضعيت بهتري از گذشته قرار گرفته و رشد بيشتري يافته است.
وزير نيرو گفت:خوشبختانه موضوع آب تنها موضوعي است كه همه اركان نظام اعم از مسئولان، نمايندگان مجلس و اعضاي دولت در مورد آن اتفاق نظر دارند و يك صدا و همنوا هستند.
مهندس فتاح تاكيدكرد:بايد اين فرصت را غنيمت شمرد و اين فرصت ها را تبديل به فعل كرد.
مهندس فتاح ،تخصيص 88 درصدي بودجه سال 84 از طرف دولت و سازمان مديريت و برنامه ريزي و حمايت نمايندگان مجلس از بودجه سال 85 بخش آب را نمونه بارز همدلي مسئولان و مهمتر از آن مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت:ماهيت آب كه در كشور ازحساسيت بيشتري برخورداراست،
بايد همانند گذشته،نتايج فعاليت ها را به مسئولان ارايه كرد.
وزير نيرو تاكيد كرد:بايد موضوع تشكيل شركت هاي آب استاني كه موعد آن پايان خرداد اعلام شده است،هرچه زودتر و در زمان مقرر،به پايان برسد.
مهندس فتاح به لزوم اشاعه نگاه حاكميتي و ملي به موضوع آب در جامعه و نيز مديران عامل شركت هاي آب استاني كه نمايندگان بخش آب وزارت نيرو محسوب مي شوند،تاكيد كرد و اظهار داشت:در وضعي كه كشور در مرحله تنش آبي بسر مي برد و استان هايي در عطش آب مي سوزند، تعصبات منطقه اي و محلي جايي ندارد.
وي با اشاره به خلا شناخت صحيح جامعه ازمقوله آب اظهار داشت:هم اكنون جامعه ما اطلاعات و شناخت روشني از مفاهيمي همچون سهم سرانه آب، هزينه استحصال و توزيع آب و ساير مباني امورآب ندارد وبايد با انتشار مجموعه اي مناسب سطح آگاهي هاي عمومي را افزايش دهيم.
مهندس فتاح همچنين دراين نشست بر لزوم تشويق سرمايه گذاري بخش خصوصي داخلي و خارجي، فاينانس و بانك توسعه اسلامي و بانك جهاني تاكيد كرد.
مهندس فتاح گفت:رياست محترم جمهوري نيز حساسيت ويژه اي براي اجراي طرح هاي شبكه هاي آبياري و زهكشي دارند و با توجه به مصوبه شوراي عالي اقتصاد،موافقت كردند كه سالانه يك ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي به اين طرح ها اختصاص يابد.
وي تصريح كرد:ضمن اينكه رئيس جمهور علاقه مند بودند كه شبكه هاي 3 و 4 آبياري و زهكشي را وزارت نيرو اجرا كند،مقرر شد رديف بودجه اين طرح ها از وزارت كشاورزي به وزارت نيرو منتقل شود.
مهندس فتاح افزود:اگر مشكلات استان ها حل شود، كار بزرگي صورت گرفته است و بايد با اقدامي جهشي و انقلابي مشكل شهرهاي خوزستان و آبرساني به 17 شهر از جمله قم حل شود.
وي موضوع بهره برداري و نگهداري از سدها و شبكه هاي آبياري را از مهمترين وظايف بخش آب عنوان و تاكيد كرد:با توجه به زلزله خيز بودن كشور،بايد در مرحله مطالعه، طراحي و اجراي سدها اين موضوع بطور ويژه همچون گذشته ،پيگيري شود.
مهندس فتاح از اينكه هنوز نگاه اقتصادي به آب در جامعه حاكم نشده است اظهار تاسف كرد ، و از مسئولان بخش آب خواست، در اصلاح نگرش ها به اين موضوع توجه كنند.
تصحيح نگاه هاي سطحي به موضوع سدها و نيروگاه هاي برق آبي نيز از مهمترين محورهاي سخنان وزيرنيرو بود.
مهنس فتاح اظهار داشت:بايد طرح هايي كه به علت نبود اعتبار در حالت كم تحركي به سر مي برند،فعال شوند و نهضت برق آبي بايد دوباره احيا شود.
وي در باره طرح هايي همچون سد سيوند كه به ناحق مورد تهاجم رسانه هاي خارجي قرار گرفته است، تاكيدكرد:كوچكترين خدشه اي به آثار تاريخي مرز و بوم ايران وارد نخواهد شد و اين موضوعات بايد با منطق حل شود و وزارت نيرو نيز مصمم درحل اين مشكلات است.
وزير نيرو همچنين ازعملكرد مديريت سدها درمهار سيلاب هاي نيزقدرداني كرد.
زرگر معاون وزير نيرو در امور آب هم دراين ديدار گفت :باجديت موضوعات مطرح شده را پيگيري و در 3 ماه آينده گزارش اين معاونت را دراين زمينه ارائه خواهيم كرد.
همچنين دراين نشست،گزارشي از استقرار شركت مديريت منابع آب ايران در ساختمان سابق وزارت نيرو و صرفه جويي سيصد ميليون توماني، انسجام مديريت و ارتباطات مناسب دربخش آب،استقرار تشكيلات جديد شركت مادر تخصصي و برگزاري ملاقات هاي عمومي با ارباب رجوع و جلسات منظم با مديران عامل شركت هاي آب منطقه اي، مديران و معاونان امور آب و راه اندازي دفتر تضمين كيفيت، ارائه شد.

زمان درج خبر :   19 فروردين 1385 / 9:30
 خبرنگار          :  نازنين قليايي
 زمان تاييد خبر:   19 فروردين 1385 / 12:35
 دبير خبر         :   ليلا بيات

بازگشت به صفحه اصلی