بازگشت به صفحه اصلی

ميراث خبر

http://www.chn.ir/news/?section=1&id=15599

 

21 فروردين 85

 

شايعه ای در مورد آبگيری سد سيوند

که معاون وزير نيرو و رييس پژوهشگاه ميراث مجبور به تکذِب آن شدند


سياست و فرهنگ : «رسول زرگر»، معاون وزير نيرو و «طه هاشمي»، رييس پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري محتواي پيامهاي كوتاه تلفن همراه مبني بر آبگيري سد سيوند را تكذيب كردند.

پيامهاي كوتاه ارسال‌شده به تلفنهاي همراه عبارت از اين است كه «سد سيوند در حال آبگيري است. با اين كار براي هميشه آرامگاه كوروش و تمام آثار پاسارگارد به زير آب مي‌رود. اين sms  را براي هر ايران‌دوست كه مي‌توانيد، بفرستيد.»

معاون وزير نيرو انتشار اين پيام كوتاه را نشان‌دهنده برخي حب و بغضها دانست و اعلام كرد:« آبگيري سد سيوند تا پايان يافتن برنامه‌هاي كاوش باستان‌شناسي در اين مناطق به تاخير افتاده است و پس از موافقت نماينده سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري آبگيري مي‌شود.»

«طه هاشمي»، رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در گفت‌وگو با ميراث‌خبر نشر اين پيام كوتاه را بي‌بنياد خواند و گفت:‌« آبگيري سد سيوند بنابر توافق صورت‌گرفته با وزارت نيرو تا نيمه سوم خرداد متوقف است تا نظر نهايي و كارشناسي باستان‌شناسان اعلام شود.»

پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري قرار است تا 2 ماه ديگر در جلسه مشترك وزير نيرو و رييس سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري گزارش نهايي خود را ارائه دهد  تا پس از آن تاريخ نهايي آبگيري سد سيوند تعيين شود.