بازگشت به صفحه اصلیپ

 

13 ارديبهشت 85 ـ 3 ماه مه 2006 ـ سايت رسمی وزارت نيرو

معاون وزير نيرو در امور آب: اين سد هنوز به مرحله آبگيري نرسيده است

مجوز انتقال آب كارون به رفسنجان سال 72 صادر شده و اين مجوز هنوز معتبر است.
معاون وزير نيرو در امور آب، در حاشيه مراسم افتتاح همايش ملي شبكه‌هاي آبياري و زهكشي كشور در اهواز گفت: ميزان برداشت آب از كارون آنقدر ناچيز است كه مشكلي براي رود كارون ايجاد نمي‌كند.
دكتر رسول زرگر افزود: همچنين براي آبرساني به جنوب شرقي استان خوزستان طرحي آماده شده است و در صورت مشخص شدن اعتبارات مربوطه عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.
وي درباره طرح‌هاي آبرساني استان خوزستان اظهار كرد: امسال به دستور رييس جمهور براي نخستين بار حدود 150 ميليارد تومان اعتبار به بخش آب خوزستان اختصاص يافته است كه در آينده نزديك جزييات برنامه‌هاي آن اعلام خواهد شد.
معاون وزير نيرو در امور آب خاطرنشان كرد: اكنون ظرفيت سدهاي كشور 30 ميليارد متر مكعب است كه با بهره برداري از سدهاي جديد تا پايان سال به 32 ميليارد متر مكعب مي‌رسد.
وي با اشاره به نتايج مذاكرات انجام شده با مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره زمان آبگيري سد سيوند استان فارس عنوان كرد: بر اساس آخرين مذاكراتي كه با رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شده است، با توجه به كافي نبودن اكتشافات صورت گرفته، آبگيري اين سد تا نيمه خردادماه به تعويق افتاده است و پس از آن در جلسه مجددي كه با مسئولان ميراث فرهنگي برگزار خواهيم كرد، اگر باز هم اكتشافات كافي نبود، آبگيري به پاييز امسال موكول مي‌شود.
وي درباره زمان آبگيري سد گتوند اظهار كرد: اين سد هنوز به مرحله آبگيري نرسيده است و در مورد اين سد نيز با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مشكلات را برطرف مي‌كنيم.

زمان درج خبر :   13 ارديبهشت 1385 / 15:08
 خبرنگار          :  گروه خبر
 زمان تاييد خبر:   13 ارديبهشت 1385 / 16:35
 دبير خبر         :   ليلا بيات

http://news.moe.org.ir/shownews.asp?id=18431&q=%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF