بازگشت به صفحه اصلی

 

در حالی که ميراث فرهنگی به طور مرتب به گسترش آثار فرهنگی کشورهای عربی کمک مالی می کند

با نپرداختن حقوق به کارمندان ايرانی تخت جمشيد

 

درهای تخت جمشيد را بروی ديدار کنندگان آن بستند

 

حسن ظهوري

مراقبان تخت‌جمشيد در يك تحصن جمعي به علت دريافت نكردن حقوق به مدت 5 ماه و نيم، درهاي تخت‌جمشيد را به روي گردشگران بسته‌اند.

 

از اواخر سال گذشته با تغيير مديريت پرداخت حقوق كارمندان تخت‌جمشيد از يك شركت خصوصي به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس معضل عقب افتادن حقوق پرسنل تخت‌جمشيد نيز آغاز شد.

 

پيش‌از اين و اوايل امسال، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس كه اكنون به علت برخي مشكلات حقوقي از رياست اين سازمان كنار گذاشته شده،‌ در توضيح عقب افتادن حقوق پرسنل تخت جمشيد به ميراث خبر گفته بود: «اين مشكل ناشي از يك تغيير مديريت در پرداخت حقوق پرسنل است كه با اختلاف ميان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس و شركت خصوصي عهده‌دار اين امر، ادامه دارد.»

 

به گفته يكي از مراقبان تخت‌جمشيد اوايل امسال با به تعويق افتادن حقوق پرسنل، مراقبان تخت‌جمشيد قصد تحصن داشتند كه با واسطه شدن سرپرست مجموعه و مدير ميراث فرهنگي و گردشگري مرودشت، اين تحصن صورت نگرفت و بخشي از مطالبات پرسنل نيز پرداخت شد. اما با گذشت چند ماه دوباره حقوق پرسنل به تعويق افتاده و اكنون حدود 5 ماه و نيم است كه مراقبان و پرسنل داخلي تخت‌جمشيد حقوق نگرفته‌اند و به همين دليل درهاي تخت‌جمشيد را به روي گردشگران بسته‌اند.

 

اكنون تعداد زيادي گردشگر خارجي وايراني كه براي ديدن تخت‌جمشيد رفته‌اند، با درهاي بسته‌اي مواجه شدند كه تنها با پرداخت حقوق پرسنل قابل باز شدن است.

اثر هخامنشي تخت‌جمشيد، يكي از مهمترين آثار باستاني ايران و جهان است كه در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيده و هر روز بيش‌از هزار نفر از آن ديدن مي‌كنند.

شيراز _ خبرگزراي ميراث فرهنگي _ ۱۳۸۵/۹/۱۱

http://www.chn.ir/news/?section=2&id=35465