بازگشت به صفحه اصلی

آسيب ناچيز!!

محمد حسن طالبيان:

آسيب به سرباز هخامنشی ناچيز است و حتی نياز به ترميم ندارد!!

 

رئيس بنياد پژوهشي پارسه پاسارگاد اعلام کرد: آسيب وارد آمده به نقش برجسته سرباز هخامنشي آنقدر ناچيز است که حتي نياز به ترميم ندارد.
محمدحسن طالبيان روز گذشته در حالي از حجم ناچيز خسارت وارد آمده از سوي کارگر يک سريال تلويزيوني به نقش برجسته سرباز هخامنشي خبر داد که حجم اخبار منتشر شده در اين خصوص در چند روز گذشته از سوي رسانه ها آنقدر متفاوت بود که رسانه اي يک تبعه خارجي را عامل اين امر دانست و رسانه ديگر حتي تصوير خرد شده اين نقش برجسته را منتشر نمود.
محمدحسن طالبيان اما روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ما براي آن که شايد پاياني دهد بر تمامي اخبار ضد و نقيض در اين خصوص ، صحبتهاي خود را در يک جمله خلاصه کرد و گفت: نقش برجسته هخامنشي هيچ آسيب جدي نديده و کارگر ساده گروه تلويزيوني هنگامي که قصد کندن حاشيه هاي اين نقش برجسته را داشته ، از سوي يگان حفاظت ميراث فرهنگي دستگير شده است.
طالبيان اما در عين حال از سخت تر شدن پروسه اعطاي مجوز فيلمبرداري به گروههاي متقاضي در محوطه تخت جمشيد خبر داد و به صراحت گفت: اين پروسه را آنقدر سخت تر خواهيم کرد که حتي شايد تا يکسال قبل از فيلمبرداري در اين محوطه بايد تمام مشخصات افرادي که مي خواهند در محوطه تخت جمشيد به فعاليت بپردازند در اختيار اين بنياد قرار گيرد تا در مورد سوابقشان تحقيق و بررسي شود.
طالبيان همچنين با انتقاد از رسانه هايي که با ايجاد فضايي مبهم براي خوانندگان خود تمامي موضوعات را سياسي جلوه مي دهند، تصريح کرد: حفاظت از تخت جمشيد موضوعي ملي است که عزم همگاني مي طلبد و در اين ميان توقع از افرادي که جزو خانواده فرهنگي کشور نيز به شمار مي روند در اين خصوص بيشتر حس مي شود.
اما از سوي ديگر حميد بقايي ، قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري روز گذشته در گفتگو با ايسنا گفت: اين که بلافاصله با فرد خاطي برخورد شده نشاندهنده هشياري ماموران حفاظت از اين محوطه است.
او به طور ضمني به اين موضوع اشاره کرد که بايد از آن موقعي مي ترسيديم که اين فرد اين اثر را با خود برده بود و ما از آن بي خبر بوديم.
از سوي ديگر، حسن فتحي ، کارگردان سريال مدار صفر درجه که يکي از عوامل سريال او باعث اين همه جنجال شده است نيز روز گذشته با ابراز تاسف از انتشار اخبار نادرست در اين خصوص اعلام کرد از برخي رسانه ها شکايت خواهد کرد

http://www.jamejamonline.ir/shownews2.asp?n=173912&t=fp