Save Pasargad Committee

      سایت رسمی بنیاد میراث پاسارگاد

 

پيوند به خانه

 

بیانیه بنیاد میراث پاسارگاد

در ارتباط با تصاحب سیاسی روز کوروش بزرگ

متاسفانه امسال در جریان «روز کوروش بزرگ» متوجه شدیم که یکی دو تن از افراد وابسته به سازمان های سیاسی در داخل کشور سعی داشته اند که این روز افتخار آفرین را به سازمان های خود بچسبانند.

این روز که (در تاریخ اکتبر 2005 ـ 1384) به دنبال تاسیس کمیته بین المللی نجات پاسارگاد، و در جریان تلاش هزاران هزار ایرانی و غیر ایرانی در جهان و برای جلوگیری از آبگیری سد سیوند پیشنهاد شد، از ابتدا مورد توجه شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زیادی قرار گرفت اما هیچ کدام از این شخصیت های سرشناس تا امسال قصد بهره برداری خاصی از آن را به نفع سازمان های خود نداشته اند.

 اسناد و مدارک موجود نشان می دهد از اولین سالی که این روز مطرح شد، افرادی از سازمان ها و احزاب و گروه های مختلف، از اعضای برجسته ی سازمان های مشروطه پادشاهی گرفته تا رهبران سازمان های جمهوری خواه. از  اعضای جبهه ملی و ملیون گرفته تا سازمان های چپ به طور مستقل و به صورت گفتاری یا نوشتاری از برگزاری این روز پشتیبانی کرده اند اما هیچ کدام از این شخصیت ها نخواستند که این روز در انحصار سازمان یا  حزب و جبهه ای که به آن وابسته اند، باشد.

حتی حضور هزاران هزار تن از مردمان ایران در پاسارگاد، که به طور خودجوش و یا به تشویق شخصیت ها و رسانه های مختلف انجام شده است، هرگز رنگ هیچ یک از سازمان ها را به خود نگرفته است.  و این نشاندهنده عظمت شخصیتی ست که متعلق به کل مردمان ایران است، مردمانی با هر عقیده و مرام، هر رنگ و هر زبان و با هر مذهب و بی مذهبی.

بنیاد میراث پاسارگاد بار دیگر اعلام می کند که کوروش اگر بزرگ است، به خاطر نگاه انسانمدارانه او به گوناگونی رنگ، نژاد،  مذهب و مرام همه ی مردمان ایران می باشد. کسانی که به خاطر منافع خود می خواهند به او چسب حبهه، حزب، گروه، و سازمان خودشان را بزنند، هیچ درکی از اهمیت کوروش بزرگ ندارند.

با احترام

بنیاد میراث پاسارگاد

آبان 2018 – 1397 خورشیدی

 

کمیته بین المللی پاسارگاد

www.savepasargad.com