Save Pasargad Committee

      سایت رسمی بنیاد میراث پاسارگاد

 

پيوند به خانه

 

 

روز کوروش بزرگ، مردمان مشتاق، و حکومت وحشت زده

امسال نیز چون سال های پیش حکومت از رفتن مردمان به پاسارگاد هراس دارد.  سازمان میراث فرهنگی به آژانس های مسافرتی دستور داده که برنامه های رفتن به پاسارگاد را از سه روز مانده به روز کوروش بزرگ تا سه روز پس از آن  از برنامه هایشان حذف کنند. 

با این حال گزارش هایی که از تهران و شهرهای دیگر داریم نشان می دهد از پنج شنبه بعدازظهر مردمان زیادی به سوی پاسارگاد حرکت کرده اند. همه اتومبیل هایی که به پاسارگاد می روند شخصی هستند و اتوبوس ها  نیز از سوی مردم، کرایه شده اند.

در عین حال چند روز است که ما در سایت کمیته بین المللی نجات پاساگارد ایمیل ها و عکس هایی از افراد ناشناس دریافت می کنیم که فرستندگان آن مدعی هستند دور تا دور آرامگاه را حصار کشیده اند.  و جاده هایی را که به پاسارگاد منتهی می شوند بسته اند. آن ها همچنین می گویند که تعداد زیادی کامیون های نظامی در اطراف پاسارگاد در حال آماده باش هستند. البته برای ما هنوز روشن نیست که این عکس ها و گفته ها واقعی ست و یا از سوی وابستگان حکومتی و برای ترساندن و یا منصرف کردن مردمان از رفتن به پاسارگاد است.

ما از همراهان و همکاران خودمان در شهرهای استان فارس تقاضا داریم که خبرهای واقعی را گرفته و برای ما بفرستند و سعی می کنیم که مرتب شما را در جریان بگذاریم.

کمیته بین المللی پاسارگاد

www.savepasargad.com