Save  Pasargad Committee

پيوند به خانه  

 

به زودی فاضلاب شهرک مهر به آب تهران آمیخته خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری های داخلی فاجعه تازه دیگری در انتظار مردم تهران است.

مسکن مهر که در آغاز کار به عنوان کمک به قشرهای کم‌ درآمد در نظر گرفته شده بود، رفته رفته تبدیل شد به ‌ابزاری پول‌ساز در دست دلالان و حالا دولت تصمیم گرفته که ادامه کمک ها به این منطقه را متوقف کرده و آن را به فروش رساند یا واگذار کند.

 

به گزارش «تابناک»، اما مسائل مسکن مهر به اینجا پایان نمی‌یابد، چون در زمان ساخت این خانه‌ها‌، تصمیم بر این ‌بود که بیشتر این واحد‌ها در پیرامون یا بیرون از شهر‌های بزرگ ساخته شود، ولی آنچه می‌بینیم، باعث پدید آمدن برخی‌ مشکلات اساسی در حوزه مسکن مهر شده، به گونه‌ای که‌ نبود زیر‌ساخت‌های لازم از قبیل آب، برق و... برای ساکنین این واحدها، خود به وجود آورنده‌ مشکلات دیگری شده است.

از سوی دیگر، ‌‌دیده می‌شود که دولت گذشته، بسیار بیشتر از تعداد‌ در نظر گرفته شده برای ‌‌اسکان در این واحدها، ‌ساخت‌و‌ساز کرده است؛ برای نمونه، اسکان چهار برابری در شهر پردیس، از جمله ‌اقدامات دولت احمدی‌نژاد در ای راستاست.

بنا بر این گزارش، گویا قرار بوده در شهر پردیس، 200 هزار تن اسکان داده شوند، ولی دولت برای 800 هزار تن خانه‌ ساخته است، حال آنکه برای این میزان جمعیت، افزون بر اینکه خدمات رفاهی مناسبی در نظر گرفته نشده، به دلیل نبود برخی زیر‌ساخت‌ها، از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب، ‌نگرانی‌هایی نیز به ارمغان آورده است.

بدتر از همه این که فاضلاب این شهرک به دلیل نبود تصفیه‌خانه فاضلاب، با آب تهران آمیخته خواهد شد‌ و باعث آلودگی آب شهر تهران می‌شودو به دنبال آن‌، مردم پس از مصرف این آب با انواع بیمار‌ها دست و پنجه نرم خواهند کرد.
 
به گفته کمال‌الدین پیر‌مؤذن عضو فراکسیون محیط زیست مجلس این مسأله در فراکسیون بررسی ‌و پیامدهای آن را به مسئولان مربوطه گوشزد کرده اند؛ اما متأسفانه تا کنون کسی در این زمینه کاری انجام نداده. این نماینده مجلس می گوید که هم‌اکنون مردم تهران در معرض تهدید هستند؛ بنابراین، باید تا ‌‌دیر نشده و مردم اسکان نیافته‌اند، به این معضل رسیدگی شود.
 

کمیته بین المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com